Bond. Garajul lui James Bond. (Partea I)

Anul viitor (2022) se împlinesc fix 60 de ani de la primul film din seria James Bond. În prima peliculă, intitulată Dr. No și lansată pe 5 octombrie 1962, legendarul agent secret este jucat de la fel de legendarul Sean Connery. Alături de el apar o femeie superbă – Ursula Andrews – și o mașină superbă – Sunbeam Alpine, produsă de acum defuncta companie britanică Rootes Group.

sunbeam

Sunbeam Alpine

Mașina avea un motor de 1.6 L, dezvolta o putere de 80 de cai și „prindea” 160 km/h, suficient pentru ca Bond să ajungă rapid în Munții Albaștri din Jamaica. Sunbeam Alpine nu era o mașină de lux, dar nici una ieftină. În anii '60, un exemplar costa 1100 de lire sterline, echivalentul a 30,000 de euro din zilele noastre (da, inflația).

bentley

Bentley 3.5

În următorul film, From Russia With Love (1963), Sean Connery ridică nivelul, afișându-se la volanul unui Bentley 3.5 Litre model 1935, o mașină de colecție încă de pe vremea aceea. Cei 3,5 litri dezvoltau 110 cai și o viteză maximă de 145 km/h, ceea ce poate părea puțin, dar vorbim despre tehnologia anilor '30. Dacă găsești de vânzare un 3.5 funcțional, pregătește-te să scoți din cont peste o sută de mii de euro.

A treia mașină-vedetă din serie este un Aston Martin DB5, care-l poartă pe Bond, dar întregul film e un fel de salon auto în mișcare. Mai întâlnim un Rolls-Royce Phantom III, două Mercedes (190 și 220), un Lincoln Continental, toate ale antagonistului Auric Goldfinger, plus un Ford Mustang condus de superba Shirley Eaton. La momentul filmării, DB5 era abia în faza de prototip, dar producătorii peliculei i-au convins pe cei de la Aston Martin să le dea mașina pe mână. Și le-au dat-o, spre bucuria și fascinația cinefililor. Același DB5 a fost Bond Car și în următoarea peliculă a seriei, Thunderball (1965).

La filmări s-au folosit două mașini. Una dintre ele a fost ulterior furată și i s-a pierdut definitiv urma. Cealaltă a fost vândută la licitație în 2010 pentru 6,4 milioane de dolari. Prețul de piață al unui DB5 care n-a jucat în filme variază între 600,000 și 1,3-00,000 dolari.

aston

Aston Martin DB5

You Only Live Twice (1967) este primul Bond în care Sean Connery nu apare într-o mașină britanică. Întrucât o parte din acțiune se petrece pe străzile din Tokyo, producătorii peliculei au ales o Toyota 2000 GT, prima încercare a niponilor de a fabrica o super-mașină. O încercare reușită, dealtfel. 2000 GT avea un motor de 2 litri și 150 CP și „prindea” suficienți kilometri la oră ca să bată de treisprezece ori recordul FIA de viteză în regim de anduranță.

toyota

Toyota 2000 GT

Modelul original era un coupé hardtop dar, fiindcă Sean Connery se tot lovea cu capul de plafonul jos, japonezii au transformat un exemplar în decapotabilă. Culmea e că Bond nu conduce nicio secundă mașina, la volan aflându-se doar frumoasa Akiko Wakabayashi. Cine vrea un 2000 GT e invitat să treacă pe la casierie cu cel puțin o jumătate de milion de dolari. S-au fabricat doar 351 de bucăți.

În următorul film - On Her Majesty's Secret Service (1969) - James Bond, interpretat de George Lazenby, conduce din nou un Aston Martin (mai exact, un DBS). Dar mașina care joacă rolul principal este un Mercury Cougar XR7 roșu condus nebunește de Diana Rigg.

mercury

Mercury Cougar

XR7 produs de subdivizia Mercury a companiei Ford, era o mașină de serie, dar una cum nu se mai fac azi. Avea un V8 de 4,7 litri sub capotă, 200 de cai putere și costa undeva între Ford Mustang și Ford Thunderbird, adică vreo 35,000 USD în banii de azi. XR7 a primit trofeul Car Of The Year al revistei Motor Trend în 1967.

În Diamonds Are Forever (1971), marele Connery se întoarce în serie, dar numai pentru această ultimă peliculă. Și pentru a fugi de poliție pe străzile din Las Vegas la volanul unei alte mașini americane: Ford Mustang Mach 1, o “fiară” care nu mai are nevoie de nicio prezentare.

mustang

Mustang

Compania Ford și-a dorit atât de mult apariția unui Mustang în film încât a furnizat producătorilor peliculei oricâte mașini și-au dorit aceștia. În final, toate au fost făcute praf, inclusiv Mustang-ul. Dacă (re)vedeți filmul veți înțelege și de ce.

În The Man With The Golden Gun (1974) avem una dintre cele mai spectaculoase cascadorii din serie. Este vorba despre celebra scenă de la podul rupt din Bangkok, în care Bond (jucat în premieră de Roger Moore) sare cu un AMC Hornet peste râu, făcând și un tonou de 360 de grade în zbor. Hornet era o mașinuță modestă, destinată piețelor externe. S-a vândut bine, mai ales în anul ulterior peliculei. Din păcate nu a fost suficient pentru ca producătorul său, American Motor Company, să se salveze de la dispariție.

(Vom reveni în curând cu partea a doua a “Garajului James Bond”)

O super-colecție auto care se întinde pe aproape 50 de ani.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.