Acesta NU este un Porsche. Chinezii și războiul clonelor.

La prima vedere, mașina din imaginea care deschide acest articol ar putea părea un Porsche Macan, model auto de top cu un preț pe măsură: de la 63,000 de euro în sus. Dar dacă nu ai banii ăștia și îți dorești totuși să te confunde lumea pe șosele cu un proprietar de Porsche, nu trebuie decât să fii chinez și să ai 10-12 mii de euro puși deoparte. Pentru că mașina din imagine este un Zotye SR9, o clonă aproape identică de Macan, pe care chinezii o justifică astfel:

„Nu e vina noastră că cei de la Porsche își vând mașinile atât de scump.”

Acest soi de justificare, pe care cultura occidentală, fidelă ideii de proprietate intelectuală, o consideră inacceptabilă, ba chiar penibilă, le dă producătorilor chinezi pretextul moral (deși ilegal) de a-și apropria design-ul unor mașini superbe pentru dezvoltarea cărora s-au investit ani și bani mulți în fabricile din vest.

În cazul SR9, chinezii nu au copiat doar caroseria, cum ar fi fost de așteptat, ci și interiorul, până în cel mai mic detaliu cum ar fi culoarea centurilor de siguranță sau aranjamentul butoanelor de-a lungul schimbătorului de viteze. Și, ca să fie balamucul complet, sigla și logo-ul SR9 sunt și ele copiate unu la unu după Porsche.

Zotye nu se află la prima și singura abatere. Compania din Yongkang (vestul Chinei) e campioană absolută în furtul de design. Modelul SR7 este o copie grosolană după Audi Q3 iar Damai X5 e un VW Tiguan „luat la pilă”.

pila

Hai să ne mai distrăm un pic. Ce zici de acest Lifan 320? Îți evocă ceva care începe cu Mini și se termină în Cooper? Ești răutăcios: nu mai au oamenii voie să vopsească plafonul în alb că gata, îi acuzi de furtișag? Mai bine te-ai căuta prin buzunar de mărunțiș pentru că Lifan 320 e disponibil pentru doar 4700 EUR. Cine i-a pus pe europeni să facă mașini atât de scumpe?

land

Land Wind X7 (ce nume!) are o poveste și mai simpatică. Modelul inițial era o clonă aproape identică de Range Rover Evoque. După ce-au pierdut procesul cu Jaguar Land Rover și au fost obligați să oprească producția modelului inițial (era să scriem original), băieții de la Landwind au avut o idee excepțională: să păstreze forma caroseriei, dar să-i trântească o mască de Jeep. Felicitări! Pentru doar 20,000 de euro poți acum conduce un Land-Wind-X7-Jeep-Range-Rover. Dacă îi pui și-o steluță de Mercedes te poți numi salon auto.

În încheierea programului nostru, fără alte comentari, te lăsăm să admiri liniile superbe și alura impozantă a unei alte capodopere a designului auto chinezesc: Geely GE. Cine vede aici o asemănare cu Rolls-Royce Phantom este dușman al poporului.

rols

Dacă vă plac articolele noastre, vă mai așteptăm pe aici. Ca să citiți sau ca să vă faceți o asigurare RCA online în doi timpi și trei mișcări.

Chinezii copiază pe bandă rulantă modele occidentale justificându-se prin prețul ridicat al originalelor.

Citește în continuare . . .

Mașini electrice de când Elon Musk era copil (sau nu era deloc)

Imaginea de astăzi a automobilului electric este legată indisolubil de compania Tesla și de președintele ei, Elon Musk. Dar visul mașinii electrice este mult, mult mai vechi..

Sfârșitul unei legende. O mare marcă renunță la motoarele cu ardere internă.

Din 2026 încolo, AUDI nu va mai lansa mașini pe benzină sau motorină.

Ferrari va lansa primul model electric în 2025.

Producătorul italian dorește ca în viitor 60% din vânzări să fie furnizate de mașinile hibrid.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.