Pe unde s-o mai zgârii (4). Șoseaua Alpină Grossglockner. Deasupra tuturor.

Să spui că te duci sau că ai fost în Austria la ski nu mai impresionează pe nimeni. Dacă vrei să te lauzi cu o nefăcută, du-te în Austria să conduci. Nu vei duce lipsă nici de altitudini amețitoare, nici de adrenalină.

Drumul pe care ți-l propunem azi, Grossglockner High Alpine Road, se află la înălțimi comparabile cu celebrele stațiuni de ski Kitzbuehel, St. Anton sau Soll. Și este una dintre cele mai seducătoare șosele din Europa.

 

Grossglockner a fost dat în folosință în vara lui 1935, într-o perioadă economică și politică foarte grea pentru Austria fost-imperială. A fost nevoie de ambiția guvernatorului provinciei Salzburg și a inginerului Franz Wallack pentru a transforma în practică visul unei șosele care să traverseze Alpii între Austria și Italia la altitudini de peste 2400 de metri.

traseu

Cei 48 de kilometri ai Grossglokner, cel mai înalt pas din țara lui Mozart, au fost gata în patru ani, cu utilaje de acum un secol. Imediat după inaugurare, drumul a devenit un succes enorm de casă, turiști din toată Europa înghesuindu-se să îl parcurgă cu mașina, cu rulota sau cu motocicleta.

Pe lângă peisajele splendide care te îmbie să tragi pe dreapta din sută în sută de metri pentru o fotografie și o gură de aer ultra-curat, Grossglockner e presărat cu alte 11 opriri făcute de mâna omului: cabane pentru drumeții, restaurante, un centru acvatic, muzee și expoziții dedicate științelor naturale, istoriei locurilor (șoseaua de azi e construită pe linia unui drum roman), alpinismului și aventurilor automobilistice locale.

popas

Obligatoriu trebuie făcut un scurt ocol până la viewpoint-ul de la Edelweißspitze. Pentru un final apoteotic, se impune o vizită la popasul montan Kaiser-Franz-Josefs-Höhe pentru a privi în ochi muntele care-a dat numele șoselei: magnificul Grossglockner, 3798 de metri deasupra mării.

Grossglockner oferă genul de călătorie la finalul căreia copiii vor dormi duși pentru 12 ore. Iar dacă îi ia somnul mai devreme, există și o mână de cazări de-a lungul drumului.

Intrarea în traseu se face pe la Bruck, aproape de Salzburg, iar punctul terminus este Heiligenblut, în provincia Carinthia. De la București, drumul până la Salzburg durează în jur de 15 ore, iar de la Timișoara – zece. Dar nu e nicio grabă. Grossglockner High Alpine Road se deschide abia în luna mai, când se topesc cât de cât zăpezile.

Cea mai înaltă șosea alpină din Austria e ca o pârtie de schi asfaltată.

Citește în continuare . . .

Mașini verzi pe pereți: 7 start-upuri care visează să rupă piața automobilelor electrice.

De la imaginație la realitate mai e un singur pas: producția.

Născute daună totală. Trei dintre cele mai proaste mașini occidentale.

Se știe că mașinile din blocul comunist erau proaste. Dar și vestul a dat câteva rateuri. Doar câteva, dar sonore.

Ferrari va lansa primul model electric în 2025.

Producătorul italian dorește ca în viitor 60% din vânzări să fie furnizate de mașinile hibrid.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.