Adio, dar rămân cu China! Renault încearcă din nou.

La un an după despărțirea de Dongfeng Motor Group, Renault va încheia un nou parteneriat care să-i permită revenirea pe cea mai mare piață auto din lume, cea chineză. De data aceasta, este vorba despre un joint venture cu Zhejiang Geely Holding Group, producătorul numărul 1 al Chinei.

Potrivit unui document consultat de Reuters (citat de Agerpres), Renault ar urma să utilizeze facilitățile de producție, tehnologiile și lanțurile de aprovizionare ale companiei chineze, urmând ca partea franceză să se ocupe de marketing și vânzări. Altfel spus, se vor vinde mașini chinezești cu sigla Renault.

Parteneriatul se va axa pe producția și vânzarea de vehicule hibrid, inclusiv sub marca Lynk&Co, sub care chinezii vând mașini în Coreea de Sud. În afară de China și Coreea, sunt vizate și alte piețe asiatice. În timp, se ia în calcul și producția de mașini electrice.

Pentru Renault, consolidarea prezenței pe piața chineză, pe care se vând 30 de milioane de mașini anual, este esențială. În 2020, chinezii au cumpărat doar 2.200 de mașini cu marca Renault, o scădere de 89% față de anul precedent. În același an, mărcile Jinbei și Huasong, deținute în parteneriat de Renault (49%) și chinezii de la Brilliance Automotive (51%) au vândut 154.000 de automobile.

Geely mai are un astfel de joint venture cu Daimler, parafat în 2019 dar, conform surselor Reuters, există o diferență importantă între cele două înțelegeri. În vreme ce Daimler e partener cu drepturi egale al Geely, în combinația cu Renault chinezii au controlul.

Geely a fost fondat în 1986 de miliardarul chinez Li Shufu. În timp, grupul a achiziționat mărci importante ca Lotus (UK), Proton (Malaezia), Volvo și Polestar (Suedia). În 2018, Geely a vândut un milion și jumătate de mașini sub toate mărcile deținute.

Dacă-ți plac articolele noastre, mai vino pe aici. Fie ca să te informezi, fie ca să te asiguri RCA online mai repede și mai ușor decât oriunde altundeva

Renault încearcă din nou China cu degetul.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.