Supermodele auto (2). Cisitalia 202, începutul unei ere.

Dacă Talbot-Lago T26 a însemnat cântecul de lebădă a unei epoci, Cisitalia 202, lansat în 1946, marchează începutul unei noi etape în istoria automobilismului. O etapă marcată de pasiune, inovație și curaj. Totodată, 202 semnalează ambiția Italiei de a deveni un jucător de prim rang într-o piață dominată de Franța, Marea Britanie și Germania.

Principala inovație pe care a adus-o Cisitalia 202 a fost renunțarea la sistemul de producție modular, în care mașina era concepută ca o serie de subansamble independente: șasiul, aripile, caroseria, carcasa motorului, farurile etc. 202 a fost prima mașină concepută ca un întreg, ca o singură bucată, într-un design fluid, fără unghiuri și „cusături”. Autor: un tânăr necunoscut (pe atunci) pe nume Battista „Pinin” Farina.

cisi1

Deși concepută ca o mașină sport, Cisitalia 202 nu impresiona prin performanțe. Motorul din echiparea originală, de 1,1 litri genera o putere de 55 de cai care propulsau cele doar 650 de kilograme ale mașinii de la 0 la 100 km/h în 14 secunde. Viteza maximă: 165 de kilometri pe oră. În ciuda performanțelor modeste, modelul a făcut senzație printre cunoscători, primind de la critica de specialitate supranumele de „sculptura pe roți”. În fond, când ești la volanul unei asemenea capodopere, nu-ți dorești să treci prea repede prin fața celor care te pot admira.

cisi2

Vânzările Cisitaliei 202, însă, nu au impresionat. Metoda revoluționară de fabricație a ridicat costurile de producție și, implicit, prețul a fost unul aproape prohibitiv: 7000 de dolari la valoarea de atunci, adică vreo 70,000 de dolari din zilele noastre. Asta în condițiile în care o mașină medie costa în jur de 1700 de dolari. În cei cinci ani de viață ai modelului, s-au produs doar 170 de exemplare.

Printre colecționari, Cisitalia 202 continuă să trezească pasiuni fierbinți și dureri la portofel. O versiune 202 Spyder din 1947 s-a vândut cu aproape o jumătate de milion de dolari.

Îl așteptăm pe fericitul cumpărător să-și facă RCA online pe www.rca.ro .

Prima mașină gândită ca un întreg a fost opera unui tânăr necunoscut pe nume Pinin Farina.

Citește în continuare . . .

Pe unde s-o mai zgârii (2). Creta, drumul peste Munții Albi.

Continuăm să-ți propunem destinații, drumuri, călătorii în care merită să zgârii o mașină după ce trece nebunia. Astăzi am ales pentru tine un drum spectaculos din Creta.

Toți producătorii auto părăsesc Rusia. Mai puțin unul.

Producătorul european cu cea mai mare expunere în Rusia se mai gândește.

Cele mai importante inovații auto ne-ar putea fi străbunici.

Trăim într-o eră a inovației tehnologice. Dar lucrurile cu adevărat importante s-au inventat demult.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.