Insolvența City Insurance. Tot ce vrei să știi, dar ți-era frică să afli.

City deține 47% din piața românească de RCA, adică aproape jumătate. Deci dacă ai mașină și citești acest articol, există o șansă din două să fii client City Insurance.

De fapt, să fi fost client, fiindcă vineri seara (17 septembrie 2021), Autoritatea pentru Supraveghere Fiscală (ASF) a decis să retragă autorizația de funcționare a City, să constate insolvența și să promoveze în instanță cererea de deschidere a procedurii de faliment.

Povestea e mai veche, iar spectrul falimentului plutește deasupra celor de la City încă din 2017. Mai multe voci, printre care COTAR (confederația transportatorilor autorizați) sau Asociația Păgubiților RCA au avertizat cu mult timp în urmă despre efectele nocive pe care falimentul iminent al City le va produce în piață. Dar cine să-i asculte?

În 2021, lucrurile au început să arate cu adevărat rău. De la începutul anului, ASF a aplicat City amenzi de peste 4 milioane de euro și a retras aprobările tuturor directorilor companiei. ASF a somat City să se capitalizeze, acționarul minoritar al firmei – fondul olandez I3CP – a promis că va vira 150 de milioane de euro în contul City, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Deși semnele erau clare, ASF a așteptat până în ultimul trimestru al anului să ia o măsură care se impunea demult. De ce? Nu știm și nu vrem să speculăm.

Știm însă, cu date, efectul pe care dez-autorizarea City l-a produs deja asupra prețurilor din piață. După ce liderul a dispărut, prețul primelor de asigurare a crescut simțitor. Iată doar câteva exemple, verificate de noi. E vorba despre cele mai mici tarife la care se pot asigura mașinile respective.

1.VW Golf, cilindree 1596 cmc, clasa bonus-malus B6, persoană fizică, RCA pe o lună.

Preț pe 10 septembrie: 54 RON

Preț după 17 septembrie: 75 RON

Diferență: +38 %

 

2. Toyota Corolla, 1364 cmc, bonus-malus B8, persoană fizică, RCA pe o lună.

Înainte: 39 RON

După: 51 RON

Diferență: +30 %

 

3. Fiat Doblo, 1368 cmc, B8, persoană juridică, RCA pe 6 luni.

Înainte: 217 RON

După: 319 RON

Diferență: +47 %

 

4. Fiat Bravo, 1386 cmc, B8, persoană fizică, RCA pe 12 luni.

Înainte: 429 RON

După: 634 RON

Diferență: +47,7 %

 

Iată, deci, prima și cea mai clară consecință a dispariției City: prețuri la RCA mult mai mari decât până acum. Că așa merg piețele concurențiale, doar în sus.

Dacă te lovește un asigurat la City, te vei adresa Fondului de Garantare a Asiguraților, finanțat printr-un procent din fiecare asigurare încheiată în România. Atenție, însă, FGA nu plătește daune dincolo de un plafon prevăzut prin lege - 90.000 EUR / 450.000 lei pentru daune materiale, vătămări corporale sau daune morale, față de cât este acum trecut pe polițele RCA: peste 6 milioane de euro limită pentru vătămări corporale și decese și peste 1,2 milioane de euro pentru pagube materiale. Rămâne de văzut dacă fondul va face față tuturor cererilor de despăgubire. Dacă nu, tot noi vom plăti, într-un fel sau altul, din păcate.

Ce se va întâmpla însă cu actualii asigurați RCA la City Insurance? Vom reveni cu detalii.

Indiferent de ce se va întâmpla pe piață, RCA.RO rămâne cea mai rapidă și mai comodă soluție de asigurare RCA online. Plus cel mai mic preț de pe piață, desigur.

 

După prăbușirea City Insurance, multe lucruri nu vor mai fi ca înainte.

Citește în continuare . . .

Și românii fac vehicule electrice! ATP Bus a fost testat cu succes.

O companie băimăreană a testat cu succes primul autobuz electric românesc.

Cresc tarifele RCA pentru unii dintre șoferi.

Autoritatea pentru Supraveghere Fiscală (ASF) a anunțat o schimbare importantă a sistemului bonus malus. Va crește costul asigurării RCA pentru unii dintre șoferi.

Ferrari va lansa primul model electric în 2025.

Producătorul italian dorește ca în viitor 60% din vânzări să fie furnizate de mașinile hibrid.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.