În timp ce țările membre NATO se dau de ceasul morții să descurajeze economic și militar orice inițiativă belicoasă a Moscovei la adresa Ucrainei și a Europei, multinaționalele par a fi prinse cu alte planuri.
De pildă Stellantis, unul dintre cele mai mari concerne auto din lume anunță că plănuiește să exporte mașini și motoare produse în Rusia către piețele din Europa, Africa și America de Sud.
Stellantis deține o participație majoritară la fabrica din Kaluga (200 km sud de Moscova), unde produce modele sub mărcile Peugeot, Citroen, Opel, Fiat și Jeep. Compania a anunțat că intenționează să demareze exporturile de autoutilitare Peugeot Expert, Citroen Jumpy și Opel Vivaro către piețe din Europa Occidentală pentru că cererea e atât de mare încât celelalte fabrici ale grupului nu mai fac față.
Până la finele anului, unitatea din Kaluga va produce și exporta și modelul Fiat Scudo. Nu pare foarte departe ziua în care vom cumpăra Jeep-uri de la ruși.
Și grupul Volkswagen produce bine-mersi în Rusia modelele Tiguan, Polo și Skoda Rapid. Nemții au nu una, ci două fabrici în țara lui Putin: una în aceeași Kaluga și o alta la Nijni Novgorod, în parteneriat cu concernul rusesc GAZ.
Ca notă istorică, e interesant de menționat că prima uzină auto de la Nijni Novgorod a fost construită în 1932 de...Ford Motors. Primul model ieșit pe porțile fabricii a fost Ford Model A. La momentul acela, Rusia se numea Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste (URSS) și era condusă de un anume Iosif Visarionovici Stalin.