Industria auto este una dintre cele mai inovative din lume. Nu doar la nivel tehnologic sau de design, ci și în privința comunicării.
Orice istorie a publicității rezervă un capitol consistent reclamelor la mașini pentru că, nu de puține ori, acestea au revoluționat modul în care mărcile se adresează consumatorilor. Dramatismul, emoția, ingeniozitatea și umorul duse la apogeu au făcut și continuă să facă diferența dintre reclamele pentru autoturisme și cele pentru...restul lumii.
Lista preferatelor noastre este foarte lungă. Dar ca să nu-ți răpim foarte mult timp de la treburile aferente sărbătorilor – sarmale, selfie-uri și reînnoirea online a poliței RCA – îți oferim un best of the best . Privește-l și dă-l mai departe.
1. Mercedes-Benz: Chicken
Una dintre cele mai serioase mărci auto de pe planetă nu se dă în lături de la umor atunci când situația o cere. În reclama Chicken , producătorul german folosește găini pentru a dramatiza stabilitatea oferită de sistemul Intelligent Drive. Puicuțelor, dans!
2. Volkswagen: DSG Gearbox
Încă din anii ΄50, Volkswagen este una dintre mărcile auto cele mai creative și mai curajoase în comunicare. Reclamele VW se detașează de concurență prin geniul cu care extrag esențialul din situații de viață. De pildă, pentru lansarea cutiilor de viteză automate DSG, Volkswagen s-a pus în pielea copiilor și a obținut următorul rezultat.
VIDEO
3. Honda: The Impossible Dream
Honda nu înseamnă doar autoturisme, ci și motociclete, bărci și avioane . Marca japoneză este, practic, prezentă oriunde oamenii au nevoie de mișcare pe pământ, pe apă sau prin aer. Pentru a celebra pasiunea și ingeniozitatea cu care Honda și-a făcut treaba timp de șase decenii, agenția de publicitate a japonezilor a folosit șlagărul lui Andy Williams „Impossible Dream” (Visul Imposibil) într-o manieră pe cât de comică pe atât de emoționantă.
VIDEO
4. Peugeot 206: Sculptorul
Mașinile franțuzești sunt cunoscute pentru design-ul lor unic, iar Peugeot este probabil producătorul francez cu cele mai frumoase mașini, printre ele numărându-se, la lansare, și modelul 206. Când ai de vândut o mașină arătoasă, regula numărul 1 în comunicare este arată mașina cât mai mult. Dar reclama Sculptorul face exact contrariul. Peugeot 206 apare timp de o secundă, pe o foaie de hârtie. Ce se întâmplă în celelalte 44 de secunde...n-ai să ghicești.
VIDEO
5. Mercedes-Benz: The Uncrushable Toy Cars
Nu e corect să punem două reclame Mercedes într-o listă atât de scurtă, dar nu ne putem abține. Spotul The Uncrushable Toy Cars (Mașini de jucărie imposibil de bușit) este pur și simplu genial. La fel ca în reclama VW de mai devreme, sondează universul copilăriei pentru a explica inovativul sistem de asistare la frânare care face imposibilă coliziunea între două automobile Mercedes. Ceea ce vă dorim tuturor, indiferent de marcă.
VIDEO