Supermodele auto (1). Talbot-Lago T26, ultima noapte de dragoste.

Modele auto excepționale și mai puțin cunoscute care au reprezentat, într-un fel sau altul, puncte de cotitură în istoria automobilului.

Până la începutul celui de-al doilea război mondial, industria auto franceză era una dintre cele mai avansate de pe glob, la mare rivalitate cu cea britanică. Statele Unite și Germania încercau cu greu să țină pasul, iar Japonia practic nu exista în competiția globală.

După război, însă, Franța s-a confruntat cu probleme uriașe, care au obligat-o să-și orienteze strategia industrială către soluții mai simple și mai economice, adaptate lipsei cronice de materii prime și lichidități. Acest lucru s-a reflectat dramatic și vizibil asupra industriei auto. Mașinile scumpe și performante au dispărut din ofertă, iar pe benzile de asamblare au urcat fie modele antebelice, fie modele noi, modeste, adaptate unei piețe de criză.

Au existat însă un producător și un model care au încercat – și, într-o oarecare măsură, au și reușit – să țină vie tradiția excepționalismului auto francez: Talbot-Lago T26, lansat în 1946.

talbot1

Cu un motor de 4 litri și jumătate în șase cilindri, șase carburatoare, o putere de 195 de cai și o viteză maximă de 193 km/h, T26 a fost practic ultimul Talbot-Lago pe stil vechi, antebelic, urmaș al unei alte mașini iconice, Talbot-Lago 1937, supranumită lacrima.

lacrimaTalbot-Lago 1937 (lacrima)

Producătorii nu au făcut niciun compromis în concepția acestei mașini, de la caroseriile miraculos desenate la motorizarea și echiparea excepționale pentru vremurile acelea. Însă guvernul francez, zgârcit cu resursele, a permis firmei Talbot să producă doar o cotă 125 de exemplare, cu condiția ca toate să fie exportate.

talbot2

E drept, T26 era foarte nelalocul său nu doar în Franța, ci în toată cenușia lume postbelică. La lansare, era de patru ori mai scumpă decât competitorii săi de la acea vreme, Ford V8 și Citroen 15-Six (deși mult mai corect ar fi să spunem că nu existau cu adevărat competitori pentru această bestie-bijuterie de mașină.) Un T26 nou costa 17,500 de dolari, echivalent cu aproape 200,000 USD în zilele noastre.

talbot3

Astăzi, puținele modele T26 disponibile pe piața de automobile de epocă intră la licitație cu prețuri de pornire de 1,7-2 milioane de dolari.

Când Franța s-a încăpățânat să arate că e cea mai bună.

Citește în continuare . . .

Cea mai rapidă româncă pe două roți: „La noi, confortul e mai important decât eficiența.”

Una dintre cele mai titrate motocicliste din România își dă casca jos pentru RCA.RO.

Mașini electrice de când Elon Musk era copil (sau nu era deloc)

Imaginea de astăzi a automobilului electric este legată indisolubil de compania Tesla și de președintele ei, Elon Musk. Dar visul mașinii electrice este mult, mult mai vechi..

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.