Cartelul german primește un miliard de dolari. Amendă.

Nici nu s-au stins de tot ecourile scandalului Dieselgate, că Volkswagen mai primește o amendă – de data asta de la Comisia Europeană – pentru cartelizare. Speța e legată tot de emisiile poluante.

Mai exact, Comisia a sancționat VW și BMW cu 502, respectiv 373 milioane EUR, pentru că s-ar fi înțeles să limiteze concurența în domeniul sistemelor de epurare a gazelor de eșapament care echipează modelele diesel.

Purtătorul de cuvânt al echipei de investigatori a explicat că reprezentanți ai Volkswagen, BMW și Daimler s-au întâlnit de mai multe ori pentru a discuta despre dezvoltarea tehnologiei reducerii catalitice selective (SCR) și că s-ar fi înțeles să nu meargă dincolo de ceea ce s-a convenit în standardele UE de emisii.

Asta deși, arată comisarul european pentru concurență, companiile în cauză dețineau deja tehnologii care le permiteau să reducă emisiile nocive dincolo de limitele impuse de lege. Altfel spus, cei trei mari producători germani s-au înțeles să nu se omoare cu firea în a produce mașini mai puțin poluante. Mărcile vizate sunt Volkswagen, Audi, Porsche, Mercedes și BMW.

Daimler, care a făcut parte din acest cartel, a evitat o amendă de 727 milioane EUR pentru marele merit de a fi dezvăluit existența înțelegerii. Adică și-a turnat tovarășii de coterie.

Cartelul a funcționat între anii 2009 și 2014, suprapunându-se perioadei în care VW falsifica softurile mașinilor pentru a atinge normele de mediu impuse de SUA (2009-2015).

Grupul Volkswagen se află în prima linie a electrificării, strategie pe care a adoptat-o pentru a-și spăla imaginea după scandalul Dieselgate. Mai multe mărci din portofoliul grupului au anunțat că, până în 2035, vor renunța complet la producția de mașini cu motoare termice (benzină, motorină) și vor vinde exclusiv mașini electrice. Din acest punct de vedere VW se pliază perfect pe țintele impuse de Comisia Europeană, care vizează eliminarea completă a emisiilor auto până la jumătatea deceniului viitor.

Vânzările grupului Volkswagen au crescut spectaculos în primul semestru al anului în curs, depășind cifrele dinaintea pandemiei. Creșterea se datorează în primul rând segmentului de automobile premium din portofoliul grupului, dar și exploziei vânzărilor de mașini electrice.

Artizanul strategiei de electrificare, CEO-ul Herbert Diess, mai are contract până în 2023, dar zilele acestea se va discuta prelungirea mandatului cu încă doi ani. Herbert Deiss a fost anchetat de autoritățile germane pentru manipularea pieței de capital, deși acesta preluase funcția de CEO în 2018, la doar câteva luni înainte de izbucnirea scandalului Dieselgate. VW a plătit o amendă de 9 milioane de euro pentru a-i scoate de sub acuzare pe Diess și pe fostul președinte al grupului, Hans Dieter Potsch.

Daimler a furnizat informații despre Volkswagen și BMW, legate de cartelizare.

Citește în continuare . . .

Născute daună totală. Trei dintre cele mai proaste mașini occidentale.

Se știe că mașinile din blocul comunist erau proaste. Dar și vestul a dat câteva rateuri. Doar câteva, dar sonore.

RCA în vederea înmatriculării în 2023

Documentele necesare pentru asigurarea RCA în vederea înmatriculării, durata, valabilitatea și costul acesteia.

Cele mai trăznite tipuri de asigurare de pe lume

Cu cât omul o duce mai bine, cu atât fricile lui devin mai sofisticate. Sau de-a dreptul ridicole. Hai să aflăm ce-și mai asigură oamenii pe lumea asta.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.