Traficul din București sau mândria de a fi columbian.

România și Columbia nu se aseamănă doar la culorile din steag ci, conform ultimului clasament Global Congestion Impact, publicat de INRIX, și la situația traficului. Nu ne referim la traficul de droguri, ci la cel rutier.

Studiul clasifică orașele după un criteriu care nouă ni se pare esențial: numărul de ore pe care un șofer le petrece (adică le pierde) în trafic. Ore care sunt rupte din timpul pentru familie, studiu, distracție.

Astfel, pe primele două locuri ale clasamentului se află capitala Columbiei, Bogota, și capitala României, București, cu 133-134 de ore pierdute anual în trafic. Pe locul trei vine New York City (ce companie selectă), cu doar 100 de ore. Tot 100 de ore se pierd anual și în traficul Moscovei, în vreme ce pe locurile cinci și șase vin Philadelphia și Parisul cu 94, respectiv 88 de ore.

Interesant este că Bucureștiul intră în clasament direct pe un loc fruntaș, în vreme ce Bogota a fost pe podium și în anii trecuți. Dealtfel, pentru cine cunoaște cât de cât situația din America de Sud, Bogota este recunoscută pe tot continentul drept un iad al șoferilor. La fel de „onorant” este și faptul că orașul de pe Dâmbovița le-a luat fața unor metropole majore ale planetei, unde traficul se justifică prin performanță economică și culturală de cel mai înalt nivel. Ora pierdută în Manhattan aduce beneficii net superioare orei pierdute în Balta Albă.

Al doilea indice inclus în clasament este cel al vitezei medii pe ultima milă. La acest capitol, Bucureștiul stă ceva mai bine decât Bogota și NYC și este la egalitate cu Moscova: 15 mph, adică vreo 25 de kilometri la oră.

Felicitări! Suntem și noi fruntași la ceva. Sau codași, depinde cum privim lucrurile.

Studiul Global Congestion Impact plasează Bucureștiul pe un loc fruntaș. Sau codaș, depinde cum te uiți.

Citește în continuare . . .

Pe unde s-o mai zgârii (5). România de pe Nistru.

O călătorie de-a lungul Nistrului ne dezvăluie o Moldovă mistică, intensă și spectaculoasă.

Motoarele pe benzină și motorină - în afara legii?

Un grup de state membre UE cere Comisiei Europene să interzică vânzarea de mașini noi cu motoare tradiționale.

Ei, cum ar fi să plătești RCA-ul în funcție de cât conduci?

Unii conduc 30.000 de kilometri pe an, alții 3000, alții aproape deloc. Vi se pare normal ca toți să plătească RCA la fel?

Compară acum prețurile RCA