O nouă criză se rostogolește peste Occident. Și vine tot din China.

Oare câți pumni în ficat mai poate primi industria auto înainte să cadă la podea? Prima lovitură a venit odată cu pandemia, care a spulberat vânzările de mașini. A doua – criza cipurilor, venită tot pe fondul pandemiei: cerere mai mare din industria electronică, producție insuficientă (am detaliat aici). Și cum două nenorociri vin niciodată singure, tocmai se anunță o a treia: criza magneziului.

Poate știți, poate nu, magneziul este un element esențial în producția de mașini. Magneziul intră în aliajele de aluminiu din care sunt confecționate caroseria, suspensiile, blocul motor, rezervorul, jantele și multe alte componente ale unui automobil. Fără magneziu nu poți produce aluminiu suficient de dur pentru a face mașini. Mai pe scurt, fără magneziu nu poți face mașini. Și nici avioane, dacă tot veni vorba.

Problema e că 85% din magneziul lumii se produce în China, iar China se confruntă cu o criză energetică fără precedent. Cauzele sunt complexe. Inundațiile severe din ultima perioadă au afectat circa jumătate din exploatările de cărbune (combustibilul principal al Chinei). Din cauza vremii neprielnice, hidrocentralele și eolienele nu au putut acoperi golul. Rusia a scumpit gazul, profitând de venirea frigului și de repornirea economiei globale. În plus, se anunță o iarnă lungă și aspră care impune maximă cumpătare.

În acest context, jumătate din provinciile chinezești se confruntă cu întreruperi zilnice ale aprovizionării, ceea ce afectează sever industria. Multe fabrici și-au înrerupt producția pentru că fie n-au curent, fie nu-și permit să-l plătească.

Printre cei afectați se numără, firește, și producătorii de magneziu. În China, magneziul se obține prin metoda Pidgeon (pe bază de silicon), o tehnologie cu consum mare de energie. Pentru un kilogram de magneziu se folosesc 80 kWh de electricitate.

Depozitele europene sunt aproape goale, iar celălalt producător important, SUA, își păstrează magneziul pentru industria proprie. Criza nu bate la ușă; a dărâmat-o deja.

Beijingul încearcă să găsească soluții de avarie pentru a-și rezolva criza înainte ca aceasta să afecteze întreaga planetă. Un prim pas ar fi intensificarea exploatării cărbunelui. Asta sună amuzant (dacă n-ar suna tragic) fiindcă, pe de altă parte, China se laudă cu tranziția sa la vehicule electrice, nepoluante. Cât cărbune vor arde chinezii pentru fiecare Tesla sau Nio „verzi”? (Apropo de asta, am scris pe larg despre cât de ecologic se produc mașinile electrice în China.)

Până una, alta, din cauza crizei energetice e de așteptat ca tot ce se produce în China să se scumpească. Și cum aproape totul se produce în China...

Criza energetică din China poate devasta întreaga industrie auto.

Citește în continuare . . .

Scandalul „Dieselgate” se mută în Europa. Pe cine au luat procurorii în colimator.

Grupul Renault este acuzat că a falsificat emisiile poluante ale mașinilor sale diesel.

Numărul reclamațiilor legate de asigurări s-a dublat in primele 6 luni din 2020

Peste 18.000 reclamații legate de asigurări in primul semestru din 2020. Dintre acestea, 95,7% sunt legate de RCA

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway. Cu transmisie CVT

A treia generație Dacia Logan, Dacia Sandero și Dacia Sandero Stepway vine fără motorizări diesel.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.