Supermodele auto (4). Healey 2,4. Bătălia pentru Anglia.

Pentru americani, anii de după cel de-al doilea război mondial au reprezentat o perioadă de incredibilă efervescență creativă și industrială.

De partea noastră a Atlanticului, însă, lucrurile nu stăteau deloc bine. Nevoile imense de resurse pentru reconstruirea unei Europe devastate îi obligau pe industriași în general și pe constructorii auto în particular să-și pună exuberanța în cui și să găsească soluții cât mai practice pentru a repune Bătrânul Continent pe roate.

Benzina și oțelul se dădeau pe rație, cu țârâita. Erau anii mașinilor mici și economice, ca legendarele Citroen 2CV sau Fiat 500C, care costau puțin, consumau puțin și se întrețineau cu bani puțini. Doar un nebun s-ar fi putut gândi atunci la o mașină sport. Iar acest nebun exista în Marea Britanie și se numea Donald Healey.

healey

Donald Healey la Raliul Monte Carlo – 1929

Fost pilot de curse și angajat al unei uzine de avioane, Donald și-a fondat propria afacere – Healey Motor Company – în 1945 și s-a pus pe treabă. Doi ani mai târziu, lansa modelul Healey 2.4, cu un motor Riley de 2.443 cmc în patru cilindri. Testată pe circuitul Jabekke din Belgia, mașina a atins o viteză de 179 de kilometri pe oră, mai mare decât a oricărui automobil de serie din perioada respectivă. A fost un sem că industria auto britanică s-a întors la vechile și bunele sale obiceiuri.

eliot

sedanul Elliot

Cele două variante inițiale au fost sedanul Elliot și sportiva Westland Roadster. Aceasta din urmă, produsă în doar 42 de exemplare, a sucit toate gâturile la cursa Mille Miglia din 1948.

Prețul era pe măsură. Mașina costa 2750 de lire sterline - vreo 130.000 EUR în banii noștri de azi - la care se adăuga o taxă de 66% pentru produse de lux. Prohibitiv de scump, un Healey pe șosele în anii aceia era la fel de rar ca un Bugatti Veyron sau un Koenigsegg Gemera în zilele noastre.

west

Westland Roadster

În aceste condiții, cel care a cumpărat acum doi ani la licitație un Westland Roadster cu doar 220,000 de dolari se poate considera extrem de norocos. Maria îl așteaptă pe rca.ro să-i facă RCA online pe măsura mașinii.

Într-o vreme în care toată Europa strângea cureaua de-i ieșeau ochii, un pilot de curse englez s-a gândit să comită o aroganță: o mașină rapidă și scumpă.

Citește în continuare . . .

Pe unde s-o mai zgârii (3). Muntenegru, ce județ frumos!

Elveția și Veneția amestecate într-un județ din Balcani. Muntenegrul e o țară mică, mai mică decât județele Tulcea și Constanța adunate.

Ei, cum ar fi să plătești RCA-ul în funcție de cât conduci?

Unii conduc 30.000 de kilometri pe an, alții 3000, alții aproape deloc. Vi se pare normal ca toți să plătească RCA la fel?

Statisticile nu mint - traficul din România este o bombă cu ceas.

Scumpirea asigurărilor RCA și consecințele sale extreme.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.