COTAR: „Doar 40% din valoarea primelor RCA merg către despăgubiri.”

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) lansează un nou mesaj de protest la adresa modificării prin Ordonanță de Urgență a Legii RCA, informează Agerpres.

Conform COTAR, viitoarea formă a legii îi va defavoriza pe păgubiți și va oferi avantaje suplimentare firmelor de asigurări.

Organizația susține că, în urma modificărilor legii, păgubiții vor fi obligați la co-plată „pentru servicii mai proaste și mai scumpe.” Iată, pe puncte, cele mai nocive propuneri ale Guvernului, în viziunea și în termenii COTAR:

- Co-plata despăgubirilor. Persoanele nevinovate de producerea unui accident de circulaţie vor fi nevoite să suporte o parte dintre costurile de reparaţii ale autovehiculului avariat în baza tichetului RCA.

- Anularea dreptului păgubitului RCA de a mandata unitatea reparatoare în relaţia cu firma de asigurări. În această situaţie, păgubitul RCA va rămâne pe cont propriu, în ghearele birocratice ale firmelor de asigurări, acesta urmând să achite despăgubirea către service, pentru a-şi putea ridica autovehiculul reparat, urmând ca apoi să se lupte pe cont propriu cu firmele de asigurări, pentru recuperarea banilor de reparaţii.

- Interzicerea păgubitului RCA de a-şi închiria un autovehicul pentru perioada reparaţiei fără acordul firmei de asigurări şi fără achitarea anticipată a costurilor de închiriere şi a garanţiei percepute de către firma de rent-a-car, pentru perioada închirierii", se mai spune în comunicat.

- Dispariția asigurării pentru mai puțin de șase luni. Poliţele RCA cu valabilitate de o lună, trei luni sau în funcţie de activitatea sezonieră a şoferului vor dispărea din ofertele firmelor de asigurări; RCA se va plăti, obligatoriu, chiar şi pentru maşinile scoase din circulaţie şi neînmatriculate.

Conform COTAR,  preţul RCA se poate reduce cu peste 35%, dacă se verifică cu adevărat dosarul preţurilor de transfer şi se opresc tranzacţiile financiare prin care "sunt golite în mod artificial conturile firmelor de asigurări, prin diverse operaţiuni oneroase, de către acţionarii acestor firme".

Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, afirmă că, prin diverse metode financiare, firmele de asigurări plătesc păgubiților doar 40% din valoarea banilor pe care îi încasează.

„Atâta timp cât în instanţele de judecată peste 90% dintre procese sunt câştigate de păgubiţi, adevarata problemă este, de fapt, la acele firme de asigurări rău platnice, care tocmai au reuşit să folosească Guvernul României pentru a-şi apăra interesele, modificând legea în favoarea lor, dacă instanţele de judecată nu le-au dat câştig de cauză, conform legii actuale!" se mai arată în comunicat.

COTAR anunță un miting de protest la care sunt invitați să participe toți cei 40.000 de păgubiți cu procese în instanță.

Conform ASF, piața românească de RCA a atins o valoare de 4 miliarde de RON în 2020. În euro, 812 milioane.

Transportatorii protestează împotriva modificării Legii RCA.

Citește în continuare . . .

Unde am mai văzut filmul ăsta? ASF amendează Euroins cu peste un milion de euro.

Povestea se repetă. Poate că finalul va fi altfel.

Și românii fac vehicule electrice! ATP Bus a fost testat cu succes.

O companie băimăreană a testat cu succes primul autobuz electric românesc.

Pe unde s-o mai zgârii (3). Muntenegru, ce județ frumos!

Elveția și Veneția amestecate într-un județ din Balcani. Muntenegrul e o țară mică, mai mică decât județele Tulcea și Constanța adunate.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.