Ai 20 de milioane de dolari și nu știi ce mașină să-ți iei? Îți spunem noi.

Nu se mai fac lucrurile ca pe vremuri obișnuiesc să spună bunicii noștri în timp ce-și aprind pipele cu un chibrit. Și, deși am putea să le oferim o mulțime de contra-argumente legate de zborul în spațiu, de puterea de calcul a computerelor moderne, de telecomunicații sau medicină, într-un domeniu trebuie să le dăm dreptate: design-ul mașinilor.

Există și azi multe mașini drăguțe, ieșite de pe planșetele unor designeri îndrăgostiți de stilul futurist. Însă cele mai arătoase, trebuie s-o recunoaștem, sunt cele inspirate din modele retro. E ca și cum, undeva pe drum, arta desenării unei mașini s-a pierdut fără urmă, iar dacă vrem să creăm ceva notabil trebuie să ne întoarcem la punctul acela.

Vom lua (și da) spre exemplu trei modele concepute între anii '30 – '50 ai secolului trecut, pe vremea când bunicii noștri erau tineri sau încă nenăscuți. Și vom vedea că arta design-ului auto se măsoară nu doar în bucuria ochiului, ci și în banii pe care unii au fost dispuși să-i investească pentru a-și aduce în garaj o astfel de bijuterie.

Mercedes-Benz 680S.

mercedes-benz-torpedo-roadster

Un model creat în 1928, cu motor de 6,7 litri, 6 cilindri, putere 180 CP. Clasa S, dezvoltată din Model K, a constituit consacrarea definitivă a Mercedes-Benz drept o marcă de excelență în domeniul auto. Un model 680S Torpedo Roadster, desenat de firma franceză Carrosserie J. Saoutchik, a fost vândut la licitație pentru 8,2 milioane de dolari în 2013.

Alfa Romeo 6C 2500.

alfa-romeo-competizione

Linia 6C (6 cilindri) a apărut la finalul anilor '20 și a suferit (dacă putem numi asta suferință) modificări și îmbunătățiri până în 1954, ultimul an de producție. Dintre toate, preferatul nostru este modelul 6C 2500, introdus în 1938, o combinație de musculozitate și eleganță cum numai italienii știu (sau știau) să facă. La vremea sa, 6C 2500 era una dintre cele mai scumpe mașini din lume, iar o variantă 6C 2500 Competizione, din care s-au construit doar două exemplare, a fost vândută în 2013 pentru doar...4,8 milioane de dolari.

Alpha Romeo 8C Lungo Spider.

alfa-romeo-lungo-spider

A treia capodoperă – că altfel nu-i putem zice – vine de la același producător italian căruia ar merita să-i dedicăm un articol în sine. Este vorba despre Alpha Romeo 8C (8 cilindri), o clasă de automobile sport dezvoltată în anii '30. A nu se confunda cu noua serie 8C, produsă în serie limitată între 2007 și 2010. La intrarea pe piață, varianta Lungo Spider se vindea cu 1000 de lire sterline. Adică vreo 80.000 de euro în banii de azi. Cine n-a avut inspirația s-o cumpere atunci a trebuit să plătească aproape 20 de milioane de dolari, precum câștigătorul unei licitații din 2016.

Despre câteva bijuterii auto și cât au fost unii dispuși să investească pentru a și le aduce în garaj.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.