Tot ce trebuie să știi dacă ai 380 de mașini în garaj.

Țiriac. Ion Țiriac. Unul dintre cei mai cunoscuți, mai bogați și mai extravaganți români. E implicat în toate sporturile, în toate domeniile de business și în câteva dintre cele mai costisitoare hobby-uri. Printre ele, mașinile.

Nimeni nu știe cu precizie câte mașini include colecția lui Ion Țiriac. Sunt în mod cert câteva sute, între 380 și 400, iar numărul lor continuă să crească. Ce știm cu siguranță este că peste jumătate dintre aceste bijuterii cu motor sunt expuse admirației publicului la Galeria Țiriac Collection de vis-a-vis de Aeroportul Henri Coandă.

Dacă Ion Țiriac are o obsesie pentru mașini, și noi avem obsesia noastră: asigurarea obligatorie RCA. Și deci, acolo unde un spectator obișnuit s-ar minuna de vechimea, de aspectul sau de performanțele modelelor din Tiriac Collection, noi ne punem întrebarea: cât o plăti domnul Țiriac pe RCA pentru toate mașinile?

Poate părea o întrebare neserioasă și imposibil de răspuns, dar nu este așa. În primul rând, trebuie să știți că toate mașinile din colecția expusă sunt înmatriculate ca să poată circula pe drumurile publice atunci când, de exemplu, sunt scoase la paradă (cum s-a întâmplat în 2015, de ziua Statelor Unite). Dacă sunt înmatriculate, atunci e obligatoriu să aibă și RCA. Bun.

Apoi, trebuie stabilit că nu toate mașinile din colecție au același regim. Multe dintre ele se încadrează la vehicule istorice, clasă care se aplică modelelor care au ieșit din producție acum mai mult de 30 de ani. Pentru aceste automobile „de epocă”, există o grilă de tarife RCA a clubului Retromobil, cu o primă anuală între 300 și 1020 RON, care ia în calcul clasa Bonus-Malus a șoferului, nu și cilindreea sau puterea motorului. Această ofertă e valabilă doar pentru membrii plătitori ai clubului, care au vehicule atestate ca istorice.

O altă parte a colecției Țiriac e compusă din mașini „contemporane”, care au același regim cu Loganurile și Dusterele noastre. Un exemplu ar fi superbul Mercedes AMG-ONE, asamblat de mână și produs în serie limitată. Ne-am interesat și am descoperit că domnul Țiriac plătește minimum 1065 RON pentru RCA-ul acestei mașini. Poate părea extrem de puțin, dar trebuie să ne gândim că mașina respectivă – care e hibridă - a parcurs la viața ei numai zece kilometri.

Exemplarul Lamborghini URUS ABT de 700 cai care costă „doar” un sfert de milion de euro, a adunat pe kilometraj 120 de kilometri din 2018 până azi. Iar RCA-ul pentru el, din calculele noastre, este de minimum 2400 RON.

În aceeași zonă de tarife RCA – 2200-2400 RON - se plasează și alte trei bijuterii din colecție, cum ar fi superbul Ferrarii 458 Speciale Aperta (300,000 EUR preț de nou) sau modelul Mercedes G63 Edition 1 (200,000 EUR), ambele rulate cam 10 kilometri pe an.

Ce concluzii putem trage de aici? Primo, că pasiunea pentru mașini e una costisitoare. Vorba aceea: dacă vrei să fii milionar, începe prin a fi miliardar și cumpără-ți o mașină de epocă. Asta știam. Secundo: că, indiferent dacă mașina ta face zece kilometri pe an sau zece mii, trebuie s-o asiguri RCA. Chiar și când te cheamă Ion Țiriac.

Din acest articol vei învăța cum să faci și tu ca Ion Țiriac.

Citește în continuare . . .

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.