Toyota renunțã la motoarele clasice. Sau se preface foarte bine.

La sfârșitul săptămânii trecute, în cadrul unui eveniment desfășurat la Bruxelles, oficialii Toyota au anunțat că marca japoneză va vinde exclusiv mașini nepoluante pe piața europeană din 2035 încolo.

Anunțul surprinde deoarece, așa cum relatam recent, japonezii se numără printre numele mari care nu au semnat acordul de la Glasgow, acord prin care producătorii auto se obligă să renunțe complet la modelele cu ardere internă în următorii 12-13 ani.

Atunci, japonezii au explicat refuzul de a semna documentul prin lipsa unei infrastructuri la nivel global care să permită operarea și repararea Zero-Emissions-Vehicles (ZEV).

Așadar, ce i-a apucat pe japonezi ca, la scurtă vreme după ce au refuzat elegant acordul de la Glasgow, să anunțe că vor vinde doar mașini electrice în Europa?

Frica de a nu pierde o piață majoră.

Există la acest moment în dezbateri avansate un proiect de lege care prevede ca, până în 2030-2035, să nu se mai vândă pe piața europeană decât mașini nepoluante. Proiectul are șanse mari de a intra în vigoare, mai ales că și europenii din orașele mari par a fi în favoarea ideii (în mod cert, pe locuitorii din Urziceni sau Calafat nu i-a întrebat nimeni ce cred). Iar dacă proiectul devine lege, Toyota nu va mai avea voie să vândă nimic din ce produce acum. Vă puteți imagina o lume în care cel mai bine vândut brand auto să fie interzis?

Și iată că, de nevoie, japonezii dau cezarului ce-i al cezarului, dar își oferă în același timp spațiu de manevră. Declarația lui Matt Harrison, directorul diviziei europene a Toyota, sună așa:

Privind dincolo de anul 2030, ne așteptăm la o accelerare a cererii de ZEV, iar Toyota va fi pregătită să reducă cu 100% emisiile de CO2 în toate mașinile noi vândute în Europa de Vest, în condițiile în care vor fi instalate până atunci suficiente stații de încărcare pentru vehicule electrice și cu hidrogen, simultan cu creșterea capacităților de producție a energiei regenerabile.”

Cele două sublinieri ne aparțin și, dacă citim printre rânduri, declarația lui Harrison se traduce astfel:

  • Noi ne angajăm să facem cum zic birocrații europeni, dar dacă ideea asta cu mașinile nepoluante se va dovedi o utopie imposibil de implementat, ne rezervăm dreptul de a continua să vindem mașini „normale”.
  • E o diferență între mașina electrică și mașina fără emisii, iar Toyota nu-și pune toate ouăle în coșul electric, ci continuă dezvoltarea motorului cu hidrogen, la fel de nepoluant. Așadar, noi vom atinge ținta zero emisii, dar prin altă tehnologie, iar voi trebuie să asigurați alimentarea mașinilor echipate cu această tehnologie.

Trebuie să recunoaștem că e un discurs foarte bine conceput pentru cine are urechi să audă.

Toyota a fost printre pionierii mașinii nepoluante, hibridul Prius fiind un succes încă din vremurile când nu exista atâta presiune birocratică pentru reducerea emisiilor. În schimb, la nivelul mașinilor pur electrice, japonezii sunt la coada trenului, primul lor astfel de model fiind lansat abia anul acesta, la finalul lui octombrie. E vorba despe bZ4X, un SUV cu o autonomie de circa 500 km, care va fi disponibil pe anumite piețe începând cu 2022, la un preț pe care experții îl estimează undeva între 30 și 40.000 USD.

Președintele diviziei europene a Toyota face o declarație foarte interesantă.

Citește în continuare . . .

Tesla recheamă în fabrică tot ce-a vândut în China.

După succese și peripeții pe piața chineză, Tesla anunță că a zbârcit-o un pic.

În sfârșit: se anunță o asigurare ieftină pentru șoferii din România.

Când mașinile sunt vechi și anvelopele sunt noi, asigurăm și noi ce putem.

Și tu cânți în mașină? Hai să ne facem cor!

Muzicienii nord-americani au găsit o metodă ingenioasă de a continua să repete și să cânte în public pe vremuri de Covid.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.