Sfârșitul unei legende. O mare marcă renunță la motoarele cu ardere internă.

Inginerii de la AUDI se pot lăuda că au dat lumii unele dintre cele mai performante motoare cu ardere internă: FSI-urile și TFSI-urile de 2,5, 5, 2 și 5 litri, V6-le Biturbo de 2,7 litri (440 CP) sau TDI-ul de 3 litri și 320 CP de pe modelele A7 și SQ5. Niște adevărate legende.

Dar locul legendelor este în memorie, iar compania-mamă a AUDI, Volkswagen Group, a decis să grăbească trimiterea acestor motoare mitice în cărțile de istorie.

Șeful AUDI, Markus Duesmann, citat de Agerpres, a declarat că, după anul 2026, marca germană nu va mai lansa niciun model pe benzină sau motorină. Mai mult, AUDI va retrage din producție până și mașinile hibride, urmând să se concentreze exclusiv pe automobile electrice.

Asta nu înseamnă că mașinile AUDI clasice vor dispărea cu totul de pe piață. Probabil vor mai fi produse unul, maximum două modele pe benzină/motorină, pentru o vreme. Publicația Motor1 se lansează în speculații pe subiect și conchide că, cel mai probabil, „ultimul mohican” va fi A3, dar și că AUDI-urile cu ardere internă vor dispărea cu totul după anul 2035. Asta dacă nu cumva electrificarea forțată a industriei auto se va dovedi un fiasco global.

Firma mamă Volkswagen are ca obiectiv să livreze anul acesta un milion de vehicule electrice. Grupul a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.

E de așteptat ca și faimosul slogan AUDI, Vorsprung durch Technik (Progres prin tehnologie) să devină Vorsprung durch Elektrizität. O analiză mai detaliată a fenomenului auto electric poate fi citită aici.

Dacă îți plac articolele noastre, te mai așteptăm pe aici. Ca să citești sau ca să îți faci asigurare RCA online în doi timpi și trei mișcări.

Din 2026 încolo, AUDI nu va mai lansa mașini pe benzină sau motorină.

Citește în continuare . . .

Pe unde s-o mai zgârii (1). Canionul Iskar, Bulgaria.

O mașină se poate zgâria și-n fața blocului. Dar ar fi sub demnitatea ei.

Mașina zburătoare, de la utopie la produs de lux.

Scurta istorie a unei idei la care se lucrează de douăsprezece decenii: automobilul zburător.

Studiu: cum ne raportăm unii la alții pe superbele șosele românești.

Deși condițiile de trafic sunt la fel de rele ca acum 10 ani, șoferii par că își acordă reciproc un pic mai mult respect.

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.