Costul asigurării obligatorii RCA a crescut considerabil. Iată de ce, atunci când vrei să-ți cumperi o mașină, nouă sau second-hand, va trebui să ții cont și de acesta.
Piața auto din România în 2025 evidenţiază două tendințe clare: pe de o parte domină câteva mărci bine stabilite în segmentul maşinilor noi, iar pe de altă parte piaţa de second-hand continuă să crească, dar cu o paletă de mărci foarte diferită în prim‐plan.
Cele mai populare mașini noi
Conform datelor pentru intervalul ianuarie–septembrie 2025, topul mărcilor preferate de români este condus de Dacia (aproximativ 31.000 unităţi), urmat de Toyota (~10.334), Škoda (~8.281), Volkswagen (~7.209) şi Renault (~6.917).
Dacia îşi păstrează poziţia de lider incontestabil pe piaţa auto din România, în special datorită preţului accesibil, fiabilitate și costuri mai reduse de întreținere.
Printre modelele cele mai vândute în segmentul nou apar: Dacia Duster, Dacia Logan şi Dacia Sandero. Se observă o scădere a vânzărilor de maşini noi: spre exemplu, în primele 5 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu ~12,1 % faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Acest lucru se datorează contextului economic mai dificil – inflație și costuri în creștere, în subsidiar poate și scăderii interesului pentru modelele electrice care nu au mai beneficiat de aceeași “sponsorizare” din partea statului ca în trecut.
Cele mai populare mașini second-hand în 2025
Pe segmentul second-hand, dinamica este diferită: înmatriculările de maşini rulate în România continuă să crească. În aprilie 2025, de exemplu, piaţa second-hand a crescut cu peste 16 % faţă de aprilie 2024, ajungând la 34 383 unităţi.
În topul mărcilor auto second-hand în aprilie 2025 este Volkswagen (6.491 unităţi), BMW (4.270), Audi (3.303), urmate de Renault şi Mercedes‑Benz. Totodată, în rândul modelelor second-hand, conform unei analize pentru primele cinci luni din 2025, Dacia rămâne populară (cu modele precum Duster, Logan, Sandero), dar în scădere: Duster minus 25 %, Logan minus 18,3 %, Sandero minus 15,9% . Alte modele cu cerere ridicată în acest segment sunt Škoda Octavia, Toyota Corolla, Hyundai Tucson, Toyota RAV4 și Ford Kuga.
Clasament costuri RCA pentru cele mai populare modele auto în 2025
Pentru a realiza acest clasament am apelat la simulatorul de preț RCA.RO.
Am calculat prețul RCA pentru un proprietar în vâstă de 35 ani, domiciliat în București, cu clasă Bonus-Malus B0, durata asigurării 12 luni, astfel încât diferențele de preț să se datoreze doar modelului auto diferit, în special putere și capacitate cilindrică, acestea contând în principal la stabilirea tarifelor de referință RCA.
Desigur că a fost ales cel mai ieftin RCA obținut pe baza ofertelor de la toate companiile de asigurări auto acreditate în România.
Ordinea de afișare a prețurilor este crescătoare, de la cel mai ieftin la cel mai scump:
Dacia Sandero, cost RCA - 2010,46 lei
Honda HRV, cost RCA - 2014 lei
Peugeot 2008, cost RCA - 2055.21 lei
Renault Captur, cost RCA - 2087.02 lei
Dacia Logan, cost RCA - 2114,35 lei
Ford Focus, cost RCA - 2114,35 lei
VW Passat, cost RCA - 2121,85 lei
Dacia Duster , cost RCA - 2125,22 lei
Hyundai Tucson, cost RCA - 2330.11 lei
Volkswagen Golf, cost RCA - 2394,20 lei
Ford Kuga, cost RCA - 2394,20 lei
VW T-roc, cost RCA - 2369 lei
BMW Seria 5, cost RCA - 2405 lei
Renault Clio, cost RCA - 2410,54 lei
Toyota Yaris, cost RCA - 2410,54 lei
Kia Sportage, cost RCA - 2410.54 lei
Renault Megane, cost RCA - 2573.88 lei
Audi A4, cost RCA - 2639.8 lei
Skoda Octavia, cost RCA - 2847,43 lei
Toyota RAV 4 , cost RCA - 3769.89 lei
Dacă vă interesează acest subiect puteți afla mai mult despre cele mai ieftine mașini de asigurat RCA.