Volkswagen se ia de la săraci și se dă la bogați.

Puțini sunt cei care încă nu știu semnificația numelui Volkswagen: mașina poporului. VW a fost gândit încă de la începuturile sale (1937) ca producător de mașini ieftine, populare, pe care să și le poată permite germanul de rând. Prin Volkswagen, conducerea nazistă își propunea să motorizeze Germania.

După război și iertarea păcatelor, Volkswagen a motorizat nu doar țara de origine, ci multe, multe alte țări, ajungând astăzi una dintre cele mai bine vândute mărci auto din lume. Actualmente, peste 40% din mașinile produse de VW se vând către „marele popor chinez”. Cine s-ar fi gândit că o marcă nazistă va umple șoselele celui mai populat stat comunist de pe Terra?

Dar lucrurile se vor schimba drastic. Căci de acum încolo Volkswagen va renunța la „populisme” și se va adresa numai celor cu dare de mână.

Directorul financiar al companiei, domnul Arno Antlitz (preluat de Agerpres), tocmai a anunțat că producătorul german va renunța la mai multe zeci de modele cu motoare pe combustie internă și că se va concentra pe segmentul premium, care este mai profitabil. În termeni concreți, 60 din cele 100 de modele și variante disponibile acum în Europa vor fi scoase din producție.

„Suntem mai concentrați pe calitate și pe marje de profit decât pe volume și cote de piață”, a explicat Antlitz.

Noua strategie a grupului reprezintă o schimbare cu 180 de grade a abordării comerciale de până acum. Timp de mai multe decenii, VW a inundat piețele – inclusiv pe cele neprofitabile – cu modele accesibile, în încercarea de lua fața Toyota și GM ca lider pe piața mondială.

Una dintre cauzele recentei și dramaticei “suceli” o reprezintă criza – deja cronică – de semiconductori care a forțat și alte mărci auto să reducă volumele și să acorde prioritate segmentului premium. Un exemplu vine chiar din curtea grupului Volkswagen, unde mărcile Audi și Porsche au adus grosul profitului de 20 de miliarde de dolari înregistrat anul trecut.

Cât despre tranziția la mașinile electrice, domeniu în care VW s-a angajat să investească 52 de miliarde de dolari (o cincime din PIB-ul României!), marele boom anunțat se dovedește a fi mai degrabă un fîs. Pentru că, pe lângă criza mai veche a semiconductorilor, a apărut una nouă - a nichelului și litiului – care generează o scumpire fără precedent a bateriilor. Dar domnul Antlitz ne dă și o veste bună:

"Ne aşteptăm ca războiul să se încheie în curând şi ulterior preţurile să revină la nivelul la care erau anterior".

În ritmul în care apar și se acumulează crizele, nu e departe ziua în care mașina, orice mașină, va deveni un lux. Așa cum era acum 100 de ani. Măcar ecologiștii vor fi fericiți.

RCA.ro rămâne în continuare cea mai populară și mai rapidă platformă pentru achiziționarea RCA online. Încearcă-ne. Durează doar 60 de secunde.

Producătorul german anunță o schimbare dramatică a strategiei.

Citește în continuare . . .

Un guvern, un parchet și un parlament intră în scandalul City. Să sperăm că nu e banc.

Guvernul, procurorii și Parlamentul se implică în scandalul City Insurance.

Ferrari va lansa primul model electric în 2025.

Producătorul italian dorește ca în viitor 60% din vânzări să fie furnizate de mașinile hibrid.

Verdele e culoarea dolarilor. Adevărul despre revoluția mașinilor electrice.

O analiză concisă a tranziției la mașini electrice. Chiar e o binecuvântare, așa cum ni se spune?

Cel mai mic preț

în 60 de secunde.